lördag 27 december 2008

Nu är glada julen slut, slut, slut......

Jaha, då var den här julen slut och gubben med skägget har dragit till skogs. Gubben fick säkert sitt fat med gröt, jag hittade en stor hög med människoskit och Strindberg fick nys på en oskalad potatis. Det var väl rättvist, eller hur ???? Annars brukar morsan säga att: det finns ingen rättvisa i världen. Men denna fördelning utav vad man kan hitta ute var helt i min smak. Har ingen aning om vad Strindberg tyckte om den lilla potäta han hittade, men människoskiten var helt delikat, mums fillibabba. Morsan ruskar bara på huvet och förstår inte alls varför en liten Chihuahua kan springa benen av sig för att få i sig munnen full av bajs. NÄHÄ, men jag har oxå svårt att fatta hur man kan trycka i sig munnen full av fil och flingor. Ja, smaken är ju som baken..........
Gubben med skägget var ju här en sväng. Jag och min kompis fick mumsiga ben att tugga på. Det var så gott så jag åt nog alldeles för mycket, för i morse var det bråttom, bråttom ut skall ni veta. Jag hade ju önskat mig en radiostyrd bil med av det blev det intet. För tillfället har jag ytterligare en önskan. SNÄLLA GUBBEN MED SKÄGGET....kom tillbaka....jag önskar mig ett par hörlurar som är förstärkta med stora gula öronproppar. Skälet till detta är att morsan fick en gul ukkulele i julklapp. Förstår inte riktigt hur extramatte tänkte när hon gav bort detta i julklappen. Nu måste jag och Strindberg genomlida ett oronbedövande tränande på denna lilla minigitarr. Så fort ukkulelen åker fram ropar morsan: Nu pöjkar..kom och sätt er och lyssna på när morsan spelar en truddilutt. Själv drar jag in i sovrummet så fort jag får syn på gulingen, hoppar upp i favvofåtöljen och stoppar in huvet i morsans mössa med öronlappar.
När morsan var liten brukade hon träna för fullt på blockflöjten. Detta slutade med att pappan hennes kom in i rummet och bröt sönder blockflöjten mitt itu och sa att: Nu får det väl för sjutton vara färdigtjutet. Måste komma på något liknande att göra med ukkulelen. Har hört att farbrorn PER GESSLE skrev en låt på sin ukkulele som heter TUFFA TIDER....ja, det är precis vad det är nu...tuffa tider för ett par chihuahuaöron. Kunde inte extramatte ha skickat morsan på en ukkulelekurs istället....ja, så att kärringen kom hemifrån åtminnstånne. Det här var banne mig den dummaste julklapp som har dykt upp i denna familj under mina 3 levnadsår. Skulle hellre lyssna på en TRIPPEL-CD med Annelie Ryde......nä, eller ändå inte, där går verkligen
gränsen. Eltandborste fick hon oxå...ett jävla ljud på den apparaten med. Undrar om hon kommer använda den i munnen på mig tro???? Kan ju passa på att permanenta mig bakom öronen på samma gång... nä, nu får jag sluta....läser morsan detta kanske hon får för sig att krullpermanenta mig lagom till MY DOG.....hemska tanke.

Vi håller på att träna för fullt till MY DOG.....jag åker upp och ner som en jojo ifrån alla bord som morsan lyckas uppbringa. Nu tycker jag faktiskt att det inte är lika läskigt längre.....men man vet ju inte.....domaren på MY DOG kanske är stor som en ladugårdsvägg och FETA TANTER skall man ju som sagt akta sig för. Vet ni vad FETA TANTER gör med oss stackars Chihuahuor???? JO, dom brukar gömma oss mellan skinkorna där bak och klämma åt.......precis som ni som läser bloggen skulle prova att göra med nötterna under jul.........Hur gick det???? Blev det några nötter knäckta????? Morsan tycker att jag skriver så mycket dumheter i bloggen, så ett tag fick hon för sig att hon skulle knyta på mig ett par boxningshandskar på framtassarna så att jag inte skulle kunna komma åt tangenterna på datorn. Får hålla koll på tanten. Åker handskarna fram är det nog dags att dra illa kvickt.

Min tjej Litas matte Lene brukar skicka kort på mina bebisar. Morsan och jag blir jätteglada när det kommer ett bildkollage på underverken. Ja, underverk är precis vad dom är. Såg bilder på dom i morse och dom ser ut som små minigrisar allihop. Extramatte har lagt ut lite bilder på Chihuahuaforumet så andra chihuahuaägare får se mina och Litas små bebbar, skryt, skryt.....
Verkar som dom tycker att dom är små sötisar........Ja, ser dom inte det så är det nog dax att gå på en grundlig synundersökning.

Har varit i kontakt med min kissekompis Naken oxå. Den killen är så himla snäll. Han har lovat att om dom skjuter för mycket Nyårsraketer i mitt område och dom inte slutar med det efter att jag skjutit iväg skott med min slangbella skall han komma hit med hela kattbandet och hjälpa till. Det kallar jag för äkta kompisstöd. Kommer RIV OCH KLÖS hit vågar sig nog inte en människa ut på Nyår för att smälla av dessa äckliga raketer. Har faktiskt hört att dom redan har börjat därute. Har inte finanskrisen nått till våra kvarter tro?????


Vi tar väl en Bellmanhistoria på slutet för att liva upp stämmningen, eller???

Bellman var ute och åkte buss när han plötsligt blev skitnödig. Den fanns ingen toalett i bussen och chauffören vägrade att stanna. Till slut kunde inte Bellman hålla sig, utan han drog ner byxorna och stack ut baken genom bussfönstret. Utanför gick en tant och en farbror.
-Titta, vilka breda kinder!!! sa tanten.
- Och titta vilken stor prilla!!!! sa farbrorn.
HÄPP!!!!!!

Nä, nu är det dax att sluta....morsan har fått för sig att träna på ukkulelen igen så jag drar mig undan med huvvet instoppat i favvomössan......Som rumpnissarna sa när dom fick hatten över sig......NU ÄR DET NATTEN. TACK OCH HEJ......JULPASTEJ.......BELLMAN.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du inte blivit döv av allt nyårsfirande. Jag tycker att det var en ypperlig idé att skjuta på dem som smäller av raketerna. Det är lika bra att de får igen med egen medicin så kanske de slutar till sist. Nu är det ett tag kvar men till påsk lär de väll sätta igång igen. Blir det för jobbigt så ställer Riv och Klös upp. Jag har pratat med en del deltagare och de är på.
Kul att gubben med skägget hittade till er också. Jag tycker att han är rtätt läskig men det är ju bra att han kommer med presenter. Han får gärna komma oftare.
God fortsättning på det nya året.

Tass/ Naken