söndag 9 augusti 2009

DRÄNKT APA OCH EN BLÖT SOCKA...minnsann...

Hejsan på er där ute i rymden, nu är jag här igen. Hoppas att ni oxå har gottat er i solen för det har jag gjort ialla fall. Äntligen blev det MEXICO-VÄDER och som jag har njutit....ja, om det inte hade varit för ALFONS...min skrikiga apa.
Morsan har envisats med och haft med den lille gaphalsen på morgonpromenaden och häromdagen fick jag nog och beslöt mig för att göra slut på ALFONS en gång för alla.
Funderade rätt länge på hur jag skulle få tyst på elendet och i helgen kom jag på den lysande ideen att varför inte dränka honom i vattenskålen som morsan så snällt hade ställt ut på BALKAN. Ja, för dig som inte vet var BALKAN ligger så är det våran balkong som kallas för det.
Har du hört att BALKAN ligger utomlands kan du glömma det fort som sjutton, för det ligger alltså i KORTEDALA....ja, hemma på våran gata...minnsann.
Ja, så skulle jag då gå till verket med ALFONS. Förts kastade jag i min rosa favvoboll som jag hittade på morgonpromenaden....ja, jag vet....ROSA är en tjejfärg men ibland ser jag till att bejaka min feminina sida....BRA... säger morsan med den värsta basröst...för då ser hon till att bejaka sin manliga sida..minnsann....ja, så gör vi i våran familj....hemma på våran gata...osv.osv.
Sedan tog jag ett livtag på ALFONS och under gap och skrik tryckte jag ner honom i vattenskålen. Sicken motsträvig kille den där ALFONS, men efter en liten kamp åkte han i med ett PLUMS..... och se.....han blev tyst..knäpptyst t.o.m.
Morsan kom ut och undrade vad sjutton jag höll på mig.....Jag spelade helt ovetande och sa att:
Det var väl en välldans dum apa som försöker att slänga sig i och simma i världens minsta vattenskål....Ja, det är som jag brukar säga....APOR ÄR DUMMA... dom duger bara till att äta bananer, klättra i trän och dansa hambo...eller om det var limbo????
Morsan tyckte att jag minnsanns fick ta och hjälpa ALFONS upp ur plurret och det gjorde jag om än väldigt motvilligt. Efter upplivningsförsöket blev jag sååå trött så då var det dax för min skönhetssömn.

Efter någon timme vaknade jag av att det stank något så förfärligt...luktade igenom ALFONS men han var det inte...luktade mig själv där bak men det var inte jag heller....då plötsligt gick det upp ett LILJEHOLMENS.....herregud det är ju morsan som stinker tåbira....fy fasen vad det stank. Eftersom risken var stor för att även jag skulle stryka med fick jag av morsan socka och vips så låg sketsocka i vattenskålen. Så efter att ha dränkt ALFONS hjälpte jag morsan att tvätta sockorna oxå......ja, som en liten CHIHUAHUA kan gno.....Som ni förstår har jag haft mycket att stå i under helgen...först APTVÄTT och sedan SOCKTVÄTT.....

För att ni skall förstå hur fantastisk jag är måste jag passa på att SKRYTA lite till.....
Den nya 10-i-topp listan har kommit ut för årets vinstrikaste CHIHUAHUOR.......och på årets 10 bästa långhårschihhuahuor ligger en viss BOANITA BELLAMI.....på 4:e plats....ha,ha sug på den du.......morsan är uppe och svävar i rymden någonstans och har inte varit kontaktbar sedan i tordags då hon fick nys om detta......
Skall förövrigt till FLEXNESLAND nästa Söndag och då får vi se hur det går. Skall skrika DÄÅÅÅÅ när jag kommer in i ringen och sedan är det väl bara till att gasa på. Extramorsan brukar ha gott,gott i fickorna så det skall nog gå bra.....värre blir det för morsan min. Eftersom det kommer att krocka när både jag och Strindberg skall ställas ut får morsan min visa Strindberg.....morsan funderar på att gå under jorden ett tag och göra som alla andra, TA EN TIME-OUT...hon är nog välldans nervös kan jag tänka mig....rätt åt henne...ha,ha.
Nä nu måste jag sluta för jag måste sticka färdigt lusekoftan så att det blir färdig till på Söndag....
Har hört att alla hundar måste ha lusekoftor på sig i ringen och att alla handlers måste ha NORSK nationaldräkt......HÄPP.
HOPP OCH HEJ LEVERPASTEJ.....BELLMAN.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att din morsa inte behövde visa mej, Lusekoftan var alldeles för liten. Domaren tyckte jag var fulast av alla, nu slapp ju morsan din skämmas..
Grattis till dej, Finaste Svenska Champinjonen. Inte illa.

Tass mot Tass från en Gul Ful Shiba Strindberg