lördag 24 oktober 2009

PLÖTSLIGT SÅ HÄNDER DET....minnsann...



Ja, att en liten Chihuahua blir mångmiljonär och nu har turen kommit till lilla mig minnsann.
I går fick jag världens present ifrån extramorsan, ja, hon slängde fram en hel sedel framför ögonen på mig och sa: varsegod Bellman, nu har du egna pengar, så på med spenderarbyxorna nu lille gubben.
Anade genast en liten baktanke...för veckan innan hade jag köpt nya skor till extramorsan för egna intjänade pengar och nu var väl tanken att tanten ville ha mera presenter...
Jojo, det dröjde ju inte länge förrän hon nämde något om en vit BMW...mmmmm jag tänkte mig annars att jag skulle bli lite romantisk och spendera lite till mina tjejer....få se här nu....
Nilla min egen lilla prinsessa skulle få en ny kudde att chilla på. Pricken över i:et skulle bli ett överdrag med mitt porträtt......det skulle hon nog gilla....ja, min egen lilla Nilla.
Ja, och sedan har vi Safira....mmm... hon gillar oxå att mysa ...ja, till henne skulle jag köpa en mysbädd där hon kan ligga och drömma om vår kommande date. Fy fanken va långt det är till Februari ju....ja, då skall vi träffas och mysa lite...jag och Safira.
Så har jag träffat en till tjej som heter Gucci och henne var det drag i minnsann, jösses va vi sprang runt och stolla. Hon skulle få en egen liten Gucciväska. Ja, där har vi redan bränt en hel del pengar. Morsan skulle få en synundersökning för fy fasen va hon ser dåligt. Ibland undrar jag om jag inte är en ledarhund ialla fall. Det är bara den vita blindpinnen som saknas...ja, jag får väl köpa en pinne oxå....eller va fasen, jag kan väl ta en blommpinne och måla den vit. Man skall ju inte slösa i onödan.....
Strindberg skulle få en propeller att sätta där bak, för den killen gör inte många knop. Nu har ändå extramorsan fått liv i honom på cykelträningen. Hon kör nu med muta. Nu för att få honom att springa får morsan locka honom med kyckling. Ni skulle ha sett.....sjutton va han låg på senast......som den värsta Susanna Kallur. Så nu ropar morsan och extramorsan kyckling i kör och så springer han. Skulle någon gå förbi och se detta skulle väl den tro att killen heter Kyckling. Ja, nu är det kyckling som gäller hela den kommande veckan innan utställningen i Växjö.....sedan blir det KÖTT,KÖTT, KÖTT.
Vi ska bo på hotell i Växjö. Det är skitkul och jag känner mig som den värsta rocknroll-stjärnan.
Denna gången funderar jag på att slänga ut tv:n. Morsan har berättat att alla stora stjärnor brukar göra det när dom bor på hotell. Tv:n är ju ganska tung och jag är ju en litet Mexicotroll som morsan brukar säga, så jag kanske ska nöja mig med att slänga morsans nya mobil i vattenskålen...HÄPP.....Det är rocknroll minnsann.......
Förra Söndagen var jag och morsan med på Shiba-träff. Vi var på NÄÄS-SLOTT...så när alla kom sa jag: jaha, välkommen hem till mig då och njut av mina ägor. Pinka gärna in vartenda rum på slottet...ähh. Shibor gör inte sånt...dom är rumsrena jättetidigt...herregud om det hade varit Chihuahuor...jösses sicket pinkkalas det hade blivit...Hela slottet hade blivit nerpissat på ett par sekunder....fniss.
Det var iallafall kul att träffa alla Shibor och då speciellt min Shibatjej AKKA...ja, jag vet jag är lite otrogen ibland...men Akka och jag leker bara. Vi blir tokglada när vi träffar varandra. Morsan säger att vi gillar varandra för att vi är lika stolliga båda två. Akkas morsa heter Tess och hon och Strindberg är bästisar.
Vi var 16 Shibor, 1 Akita och så lilla jag som guidade runt gänget på mina ägor. Sedan tränade vi bord...detta jäääää.....la bord ska fram i tid och otid.....att dom bara orkar....och så blev det lite fika. Passade då på att käka upp morsans halva bulle och annat smått och gott som människorna lyckades tappa. Ja, det var en lyckad utflykt....nu har alla sett hur jag bor..minnsann.
Ja, annars rullar livet på....Morsan Halloweenpysslar med fritidsbarnen och kommer hem med massor av tokiga ideer i huvet. Vet inte hur nästa vecka kommer att bli. Kärringen kanske kommer att klä ut sig till pumpa i Växjö. Hon kanske får för sig att spöka ut sig i ett lakan och skrämma mina konkurrenter i ringen........fniss ALL-IN liksom.
Har även börjat längta efter tomten.....ja, morsan går ju ständigt runt med tomtar på loftet så där är det väl ingen större skillnad om det är jul eller midsommar.....allt rullar bara på liksom, men jag vill se han med skägget NU.

Och förressten.......Har ni hört det senaste??? Nä, tänkte väl det...för det har inte kommmit ut än......HÄPP.

Bellman...erat ljus i höstmörkret........GLÖM INTE ATT STÄLLA TILLBAKA KLOCKAN FYRA TIMMAR OCH SEDAN DRA FRAM DEN SÅ LÅNGT DET GÅR.....det blir lite roligare då....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är rolig du Bellman, men en BMW ser jag fram emot. Om jag får en BMW så får du åka Spårvagn med mej. Bra va?

Puss på dej// Maija

Petra sa...

Vilka planer du har Bellman, inte illa att vilja ta hand om dina tjejer så fint :)

Nilla är bland de sötaste som finns - tror jag har en chi-herreman här hemma som lätt skulle kunna vara lite avis ;) Fast han har ju egna tjejer på besök iofs.

Snart är det ju jul - helt rätt att längta efter tomten :)

Kram på dig Bellman och hälsa familjen !

- Petra