fredag 17 december 2010

Vi har varit hos fotografen.....minnsann....


Ja, se vad fin jag blev. Gubben som fotade tyckte att jag var sååå himla liten så han tyckte att jag borde slå ner rumpan min på en trälåda. Tyckte först det verkade lite otäckt...usch, man vill ju inte ha träflisor där bak men ok då...allt för ett snyggt foto.....och jag klarade mig utan stickor i baklyktan.
Jaha...så här fick jag alltså sitta ett par gånger...ja, jag lyckades ju hoppa ner ett antal gånger innan gubben hann fota och vad hände inte när jag fick en fjantig julmössa på huvet....jo, jag fick ju se den löjliga toffsen som satt fast i mössan och då blev jag 12 veckor igen och kände att nu är det showtime.....toffsar är en perfekt leksak för en liten chihuahua. Tror inte att gubben uppskattade mitt initiativ för helt plötsligt tyckte alla, att nu var det minnsann dax och skärpa till sig. Sedan skulle jag och Strindberg modella tillsammans och det gick välldans bra om jag får säga det själv. Ja, Strindberg ser ju lika fjantig ut som vanligt men det är inget att göra åt. Inte ens en välbetalt hundfotograf kunde få killen att se manlig och macho ut...nä, han la huvet lite på sned som vanligt och såg ut som den lillpojken han är.....en helt omöjlig fotomodell med andra ord.
Alla som har varit snälla i år kommer få var sitt julkort med oss som modeller, som en liten julklapp.....så håll ögonen öppna....rätt som det är dyker det ner ett kort hos just dig...
Annars försöker jag mest undvika att bli ihjälslagen utav morsan feta rumpa....matte har nu hasat och halkat runt i flera veckor och det är ett rent under att kärringen inte har trillat och landat just på lilla mig....men jag är beredd.....rätt som det är kommer hon väl farande och då....hjälp....ugh.....
Morsan har gått så sakta i kvarteret med mig och Strindberg i släptåg, så vi har blivit omsprungna av både Asta 190 år med rullator och en och en annan joggare....Ja, jag säger som morsan.....vem sjutton får för sig att springa när det är så himla halt och min och morsan stora gåta är: VARFÖR HALKAR ALDRIG JOGGARE???? nä, inte en sliring utan bara vink, vink till morsan och så är dom hemma innan hon hunnit blinka.....
Är vi inte ute med våra liv som insats så julstökar vi som alla andra julstressade människor.
I går klädde jag och Strindberg granen. Vi sket i julgranskulorna i år och hängde istället upp lite hundben, hundkex och flera utav morsans trasiga strumpor....Alla granar skall var utrustade med julstrumpor tycker jag......SNYGGT.... I toppen blev det ingen stjärna utan där tryckte vi dit ett utav mitt halvätna gosedjur.....ja, hur fint blev inte det då......???
Sedan skulle vi stöpa ljus men det var ju helt meningslöst, så istället pimpade vi resten utav gosedjurshögen och slängde i dom i hinken som var fylld till bredden med vax. Jäklar vilka underliga former dom fick.....ni skulle sett tusenfotingen och krokodilen.....ha, ha vi tjöt av skratt när vi var klara....Vi hade även planer på att kasta i morsans mobil oxå....men där gick väl ändå gränsen även för en tokig chihuahuakille mitt i julstöket.
Efter det rimmade vi och satte på lappar på alla julklappar.....ja, vi skrev följande på alla klapparna.....Detta är en kotte med en pinne i.....för vi har ingen fantasi.....japp...så var det fixat.
I morgon ska vi baka peppakakor, ysta ost, knäcka nötter och vi får ju inte missa JULBADET....Ja, det är inte jag som skall bada utan den lilla badankafamiljen. Jag fyller hela badkaret med vatten och slänger i mamma anka, pappa anka och lilla sketanka....ja, fy fasen så smutsig hon blir på ett år. Sedan finns det ju plats för hur mycket som helst i badkaret.
Funderar på att tvätta alla mina 6039 pokaler i år......dom är lite dammiga....
Sedan är jag väl helt slut innan julen ens har hunnit börja.
Jo, förressten......glöm inte att se serien: STJÄRNORNA PÅ SLOTTET under julhelgen....Jag är med i år igen....ja, det hör ni ju på namnet, eller hur???
Nä. nu skall vi ut och halka runt igen......hörs snart....måste ju berätta om mer julförberedelser.
Bellman.....erat juleljus......ja, det enda julljus ni behöver faktiskt.

2 kommentarer:

Vavvorna sa...

Vilket fint foto på dig som ni tog hos fotografen.

Du har verkligen mycket att göra så här innan jul. Våran matte är också ganska bra på att halka runt, så vi har bestämt att hålla oss framför henne istället, då är risken mindre att vi skulle komma i kläm.

Ha det bra!

lissy sa...

gud vad söööt hund du har!!!!