söndag 31 oktober 2010

Hej, Hej Vintertider.......

Vad konstigt det blev i morse. Morsan vaknade kvart över nio och kommenterade högt och ljudligt: Äh, Bellman, vi sover en timme till, klockan är ju bara kvart över åtta ju.
Jag vet inte hur ni människor tänker??? Men hur sjutton blir det då??? Är man van vid att gå ut runt halv tio kan man ju för fasen inte hålla sig en extra timme, vad begär ni???
Morsan fick vackert kliva upp och gå på pisserunda med mig.......annars blir det små vattenpölar innomhus och en och en annan brun hög som luktar illa och det vill ju verkligen ingen vettig människa vara med om eller hur??? Har ytterligare några frågor.....vem har lånat den timme som har varit borta sedan i våras???, varför bara låna ut en simpel timma?? Låna ut flera år vettja.....så kan jag bli 12veckor igen och bli sådär tokrolig som bara valpar är. Sedan efter ett halvår 5 år igen.....tillbaka till framtiden liksom.....förstår verkligen ingenting.....min lilla chihuahuahjärna orkar verkligen inte ta in all denna information.
Skrev ju senast om Strindberg och den lilla grisen....Strindberg tycker fortfarande att lilla grisen är lite småäcklig, men igår puttade han till grisen lite i förbifarten så han kommer nog över den hemska upplevelsen som morsan utsatte mesproppen för.
På fredag skall vi åka till Växjö på utställning igen. Förra året tyckte jag att detta var en riktig skitutställning. Tyckte golvet var lite läskigt...det smällde som sjutton....trodde på allvar att en stor jordbävning hade drabbat lilla Växjö. Nu är jag förberedd....så kom igen Växjö....I WILL BE BACK..... Ligger ju på tio-i-topplistan i år igen så man måste ju hålla formen liksom. Sedan blir det Stockholm och My Dog på hemmaplan och sedan går jag i pension. Eller förtidspension kan man säga...jag kommer ju tillbaka när jag blir Veteran, då får småkidsen se upp.
I november skall jag till fotografen och ta julkort. Vi var där för ett par år sedan och den upplevelsen vill morsan helst glömma. Jag körde enmansshow och var ivrigt påhejad utav fotokille som gladeligen ropade: Heja Bellman friskt humör......och jag visade min bästa sida. Morsan tyckte mest att jag skelade med ögonen på vart enda kort och såg heltokig ut i största allmänhet. Vet inte om årets fotografering kommer att bli så mycket bättre...morsan har fått för sig att spöka ut mig i tomtedräkt....hoppas på helskägg. Strindberg kommer att få renhorn på huvet och gå under namnet: Rudolf med röda mulen. Vi kommer att vara...klädda för succe.
Sedan skall vi skicka detta som julkort till Slottet, Fredrik Reinfeldt, Påven och en och en annan vanlig människa.
Måste ju berätta att Strindberg har varit utomlands och träffat en tattare...nämen va fel det blev, TATA skulle det ju vara. Lider lite av sjukdomen: skriva fel med vilje......Tata är en snygg tjej ifrån Ryssland och hon fick träffa min bästis i Finland. Var faktiskt lite orolig för att Ryska Maffian skulle ta med honom eller så fick jag en släng utav ett akut önsketänkande. Killen skall ialla fall snart bli farsa till små ryssfemmor och ryska dockor om en vecka. Tänk att det snart vandrar runt små Strindbergare i Ryssland.....helt tokigt ju.
För mig har det varit lugnt på tjejfronten ett tag...skittråkigt om du frågar mig.....frågar mig ständigt...VAR ÄR BRUDARNA??? Ja, jag träffar ju lite tjejer i kvarteret ibland. I morse dök Fanny upp och matte tyckte tydligen att det blev lite väl roligt, så då blev vi kommenderade att gå åt var sitt håll.....Fanny luktade nämligen gott, gott. Det finns massor av söta tjejer i kvarteret, men morsan är mycket bestämd med att jag skall hålla mig till min egen ras och inte tro att det går att para vilken tjej som helst. Förstår inte detta....morsan tycker inte om rasister....men hur sjutton är hon själv???? Träffade t.ex. en snygg cavaljer och vi bara älskade varandra....men inte hjälpte det inte....då dök mamma rasist upp och tyckte att det fick vara nog innan det spårade ut alldeles.

Nä, nu skall jag ut och spåra upp en liten Chihuahuaflicka så morsan blir nöjd.

Bellman...erat ljus i höstrusket.

Inga kommentarer: