tisdag 27 juli 2010

En maffiason är född.....minnsann.....

Fick precis veta att min nyfödde son skall heta Corleone...japp, det är min grabb det. Nu har jag en son som heter Vito, en annan heter Pacchino och nu Corleone. Maffiaungar hela högen, så nu är jag Gudfadern på riktigt. Inga löljiga namn som Börje, Bosse eller Erik...utan namn som inger RESPEKT....YEAS...det är min stil. En anna heter Massey...han brukar jag kalla för tjohej,,tjohej Massey.....snygg kille det oxå. Två utav tjejerna heter Stina och Agnes....lite som Alla vi barn i bullerbyn......lite snällare så där..typiskt tjejigt. Har säker rosa halsband oxå....tror att pojkarna mina går runt i halsband av läder med nitar....hoppas det i alla fall. Själv har jag flera stycken halsband men nu brukar jag använda ett rött med bling, bling på....passar en kille som mig.
I går var halsbandet brunt och luktade illa...ja, göööräckligt var det. Jag råkade faktiskt...med betoning på råkade...trilla mitt i en bajshög. Frågar du morsan kommer hon att svara att jag minnsann inte trillade, utan gick med bestämda steg fram till högen och slängde mig sedan mitt i.
Ja, hur jag kom dit är ju kanske inte så intressant, men när jag väl hamnat där började jag rulla runt och gotta mig. Morsan undrade vad jag höll på med tills hon fick syn på det som hängde runt öronen och nacken... Men va sjutton Bellman...va äcklig du är nu då sa hon och sedan kom en mening med orden äckelpäckel, snuskhund, dampBellman m.m m.m
Efter att jag rullat runt ett tag blev jag sååå välldans trött, så efter detta mojsande och gojsande vägrade lilla jag att gå en meter. Jag satte mig på rumpan och la huvet på sne och sedan tittade jag på morsan med mina stora bruna ögon och ville att hon skulle bära sin underbart vackra Chihuahua med sig hem. Morsan trodde inte sina små bruna ögon utan sa följande: Nä, du grabben inte en chans att jag tar i dig din lille snuskis. Du stinker ju skit....
Så det var bara att lunka hem. Strindberg gick nära mig hela vägen och nosade mig i nacken och tyckte väl att: så här gott som du luktar idag, det var länge sen....
Väl hemma åkte lilla jag i badet och så var den glädjen slut. Fick tokspel efter det badet och sprang runt, runt, ja, då kände jag av lite DAMP-varning....
Skulle ju satt in lite nya bilder på valparna mina, men till det behöver nog både jag och morsan lite hjälp från extramorsan som är på Liseberg idag. Morsan vill inte följa med för hon har höjdskräck så därför hatar hon allt som har med Liseberg att göra....ja, morsan har en sådan höjdskräck så hon blir alldeles yr när hon går upp för en trottoarkant......nej, jag bara skoja....men hon gillar inte verkligen inte att åka upp och ner i konstiga hjul och andra saker som finns på Liseberg.
En sommar sökte morsan min jobb som Lisebergskanin och det hade passat henne mycket bättre.
Skall morsan min någon gång gå i en utställningsring har hon lovat att hon skall ha kanindräkt på sig....vi är ganska många som ser fram emot denna utställning kan jag säga.
Nä, nu skall jag ta en kontrollrunda runt kvarteret och kolla så att allt är i sin ordning.....man kallas ju inte för GUDFADERN utan anledning liksom....

KÄRLEK BELLMAN.

Inga kommentarer: