måndag 26 juli 2010

Hej...solen... välkommen tillbaka....

Visste väl det.....att sommaren inte var slut. Idag kom solen och hälsade på igen, skönt för då kan man ligga på BALKAN och sola magen...ja, Balkan är ju balkongen men det förstog ni kanske med en gång. Ha, ha där var jag minnsann lite pedagogisk....vilket löjligt ord peda............ja, morsan är ju pedagog så det har väl smittat av sig. Usch, bort, bort dumma smitta...
Ja, det var ju det här med att vara en frånvarande farsa. Tycker att detta passar lilla mig alldeles utmärkt. Först träffar man då tjejen ett par gånger och har myspys och sedan ja, sedan får hon sköta jobbet. Mata, uppfostra och leka och ja, allt det andra som skall fixas. Ja, skulle kunna tänka mig att vara med på alla bustunder, men sen får det vara bra för min del.
Är ju välldans morgontrött och tänk att bli störd av små valpisar mitt i skönhetssömnen....inte bra, nä, inte bra alls. Man får påsar under ögonen då säger morsan och påsar vill man ju inte ha..nä, ingenstans på kroppen faktiskt. Sedan vill man ju ha allt käk för sig själv....älskar mat, ja, leka gick ju an, men fy för den som snor mina leksaker....Då blir jag HULKEN... Morsan säger att jag inte ens behöver tänka uppfostran, för skulle valpisarna bo hos mig så skulle det bli fullständigt BANANAS hela dan är hon övertygad om....jag håller med.
Mina tjejer är jätteduktiga på att ta hand om mina små frö, så jag behövs nog inte mer än till det roliga då....5 stycken tjejer har jag och tillsammans har vi 11 valpar...Ja, så många miniBellman irrar runt där ute.....vilken vacker värld vi lever i ändå...
Blev faktiskt farsa i helgen igen...min vackra lilla tjej Chanel födde fram en kille....välkommen lillkillen säger jag......om några veckor öppnar du ögonen och då får du se hur snygg morsan din är.
I morgon skall jag hjälpa morsan att lägga in nya bilder på Minglas och mina små underverk på hemsidan. Killen är rödsobel och tjejernas färg heter parti colour.....Den färgen får man om man som valp festar för mycket tror jag....Det är nog därifrån man har fått ordet Party...party... eller ??? Jag gillar att mina små är framåt, nyfikna och självständiga....ja, ut och röj bara så blir ni lika stolliga som farsan eran....ja, ett litet tips bara....kostar gratis som jag brukar säga.
Idag passar vi Strindberg hela dagen...han är tråkig som sjutton...sover mest. Slängde nallen i huvet på honom när han sussade...men reaktionen var lika med noll. Får hitta på något annat hyss för att få igång honom...kanske tippa vattenskålen över honom......ingen dum ide....
I morse kom det mera fingertuter på posten...Tror att morsan spelar teater med fingertuterna när ingen ser på...ja, morsan jobbar med barn och är så där barnslig mest hela tiden, så det skulle inte förvåna mig ett dugg. När jag har somnat drar hon säkert tuterna på varje finger och sjunger om pek, ring och tjocka tummetott och allt vad dom heter.....fy, sjutton så larvigt. Skall nog sova räv i kväll..då lär jag komma på henne....ytterst pinsamt....
Tack och hej leverpastej....nu skall jag ut och sola magen igen..

KÄRLEK BELLMAN.

Inga kommentarer: