torsdag 22 juli 2010

Färdigtränat...........

Att träna är verkligen helt överskattat. Fy fasen vad tråkigt det är. Så nu har jag lagt om taktik. Jag skall från och med idag vila mig i form. Morsan gjorde tummen upp och tyckte att detta var en alldels utmärkt ide. Ja, morsan min har det som livsfilosofi...inte göra mer än nödvändigt och då vill hon inte bli kallad för lat utan snarare bekväm.
I morse skulle jag ju ge mig på skivstången men det var roligare att leka att jag hade fått en utväxt där bak än att träna och bli svettig. For runt i köket med ett tutande avgasrör och så fort morsan såg åt mitt håll skrek jag TUT, TUT och for iväg till nästa rum. Morsan hade fått för sig att skura köksgolvet och då blev det extra roligt att TUTA förbi precis där hon höll hus. Är det verkligen nödvändigt att fara runt precis här frågade morsan efter mitt sjuttielfte race???
JAAA...och är det så välldans smart att skura golvet mitt framför nosen på en lekfull Chihuahuapöjk i sina bästa år ville jag fråga......
Så där höll vi på ett tag......jag i springtagen och morsan som tyckte att...NU FÅR DET VÄL ÄNDÅ VARA BRA....
När jag lekt färdigt med toarullen kände jag mig välldans tvungen att massakera denna leksak. Jag älskar att göra sönder toarullar till små små bitar som jag sprider över hela lägenheten och denna massaker passade ju bäst att göra, jag var tror ni ???? JO, om inte i det nystädade köket.
Efter min morgonaktivitet var det dax för en stund i solen. Vet inte vem som är brunast morsan eller jag ??? Morsan säger med bestämdhet att det är hon för att som hon lite skämtsamt brukar säga. Bellman lille: Du har färgen brunt i din päls och är det lite brunt där det i vanliga fall ska vara vitt så är det nog skit som du allt som oftast rullar dig i....men solbränd är du inte..tänk inte tanken......

Nä, nu skall jag ut och rulla mig i..........SOLEN så klart.

KÄRLEK BELLMAN.

Inga kommentarer: