lördag 24 juli 2010

Min sommarstuga.....

Ja, idag har vi besökt min lilla nätta sommarstuga. Vissa ovetande människor kallar detta för NÄÄS SLOTT och dom har ju ingen koll alls. Fick detta i present utav en gubbe som heter Oscar som är begravd på tomten. Hans grav är jättestor och där brukar jag pinka av mig. Det är därför hans blommar växer så bra, säger morsan och då blir jag såå glad och pinkar lite till..
Idag passade jag och min Shibakompis Strindberg på att bada i det varma vatten och sedan fick vi världens spring i benen. Oj, sicket springrace det blev. Morsan skrattade och tjoade och ropade: HEJA BELLMAN och då sprang jag ännnu fortare...Ja, jag sprang så fort så t.om. BOLT framstår som en stum staty i jämförelse med mig när jag brukar kuta.
Strindberg är lite av en Zlatan..han älskar verkligen bollar. Tyvärr så försvann hans tennisboll när vi skulle bada....och ni skulle ha sett killen i facet när bollen bara försvann till botten. Så förvånad han blev....sedan tyckte han att det var jättetrist att bada....stod länge och kollade efter sin boll. Tyckte faktiskt lite synd om honom, men bara lite......en ska ju inte fjanta för länge, då blir det mes..mes.
Sedan fick vi smaka på glass med blåbär. Strindberg är ett blåbär så det passade ju bra.
I bilen hem såg jag två hästar med BURKA......undrar om dom valt det själva......
Det blev ju ingen Mojito igår för då hade jag nog inte orkar upp idag, men lite golf hann vi allt med. Jag och morsan satt i soffan och kollade in denna helt menigslösa sport.....VAAA ???? Trodde ni att jag hade spelat golf ??? Nä, va tokigt...en chihuahua som spelar golf men, skriva blogg går bra. I början hade jag problem med tangenterna men nu går det helt felfritt. Träning ger resultat som morsan brukar säga...så i morgon skall jag lära mig att cykla....HEJDÅ...

KÄRLEK BELLMAN.

1 kommentar:

Vavvorna sa...

Ja, du verkar verkligen vara en hejare på att använda tangenterna.

Vi vill också ha en liten stuga. Matte hoppas på att vinna på lotto, för då kan vi köpa ett ställe i Grödinge, strax utanför stan.