fredag 23 juli 2010

Långpromenad och fredagsmys......

Idag gick jag och morsan på en extra lång morgonpromenad. Jo, vi brukar gå långt på morgonen men på den sista tiden har det varit så varmt så då har vi bara slappat. En morgon var jag såå trött så jag slängde mig i en nygrävd jordhög för att sova. Men herregud Bellman här kan du väl inte lägga dig...sa morsan. Johodå det gick alldeles utmärkt....tyvärr kom grannkärringen och undrade vad lilla jag höll på med och så blev den mysstunden förstörd.
Idag gick vi alltså genom skogen till Kvibergs fotbollsplaner där det var ett tutande och tjoande så det stod härliga till. Det är ju Gothia cup i stan så ungarna var där och spelade fotboll...en riktig skitsport skall tilläggas. 22 stycken ungar som springer efter en boll...hur smart är det på en skala ??? Hade morsan släppt lös mig där hade dom fanken inte fått sett den bollen mer, det är nåt som är säkert. Vuvuserler eller vad sjutton det heter hade dom oxå så det var ett välldans tutande....jag älskar när det tutar som ni kanske förstår, efter mitt race med toarullen häromdan så nu väntar jag på nästa toarulle som skall slängas för då skall jag bygga mig en egen VOVVOVSELA....och springa runt och TUTA....morsan kommer att bli måttligt road måste tilläggas.
Efter prommisen fick jag stollespel och sprang runt runt med mitt älsklingsgosedjur som är en liten nalle. När jag skulle ta vänstersvängen in till sovrummet kom jag i en sådan fart så jag for rakt in i köksskåpet med huvet före....JAHA, sa morsan...vilken tur grabben att du inte har en öppen fontanell för då hade det kunnat sluta illa...sugen på hjälm eller ??? fortsatte hon fnissande.....ja, ni förstår vilken nivå det är på hemma hos oss......ibland undrar jag om morsan inte har en liten öppning i huvet ialla fall..säkert patella oxå....grad 4.....på höger träben....
I kväll ska vi ha fredagsmys......massor av MOJITO....så i morgon har jag nog välldigt ont i huvet...kanske läge för hjälm i alla fall....
Nä, nu ska jag åka lite rumprace och sedan blir det golf.....

KÄRLEK BELLMAN.

Inga kommentarer: