torsdag 29 juli 2010

Sommaren är kort....det mesta re....

Ja, just det.....regnar bort..Regn,regn och kolsvart i lägenhetet mitt på dan. Funderar på att införskaffa en pannlampa och använda sådana här dar....usch..blött och äckligt är det.
I går vilade jag ifrån bloggen för jag hade ont i mina framtassar av allt skrivande. Provade att blogga med nosen i morse, men jäklar vad ont det gjorde då...Morsan tyckte att det var en oerhört dum ide.....hur kan man bara komma på att prova något sådant, undrade hon...
Hade säkert funkat om jag hade kunnat skruva upp stolen lite högre.....nu stitter jag så jag får ont i båda skinkorna och sedan skriva på det.....ja, det är ett konststycke i sig vill jag lova.
Annars har jag mest vilat och vilat och sedan har jag vilat igen. Har kollat lite på fri-idrotts-em oxå....igår såg jag att Karolina Clufft kom sist i finalen för hon hade inga ben när hon skulle hoppa...eller om hon var trött i benen..ja, det kvittar det var nåt med benen i alla fall.
Och sedan var det någon kille som spydde för att han druckit för lite vatten och någon tjej som fick asma-anfall mitt i språnget....Ja, det blev rena sjukstugan och gööörtrist att titta på alla sjuka och skadade människor. Tror nog att t.o.m golf är roligare att se på. Sitter alltid och väntar på att någon skall bli träffad av en golfboll, varför händer aldrig det...jösses, då skulle det bli action. Morsan berättade att när hon var liten och bodde hemma hos sina föräldrar bodde även hennes mormor hos dom. En dag hörde dom mormor vråla innifrån sitt sovrum att: Nu hade minnsann kriget brutit ut och någon försökte att skjuta henne genom fönstret när hon satt och gungade i sin gungstol. Morsan rusade in till sin mormor där hon fortfarande satt och gungade och pekade emot fönstret. Jo, mycket riktigt....i fönstret fanns ett litet hål och i sängen låg där en .......ja, vad tror ni ???? Jo, en liten golfboll. Någon hade skjutit in en golfboll genom rutan och som tur var missat mormor......Ja, det var en sann golfhistoria. Det är ju inte så att jag vill att dom skall skjuta ner varenda en i publiken som glor på golf....men bara en liten putt i pannan på någon skulle liva upp sporten lite grann.
Javisst ja....morsan fick en golfklubba i huvet när hon var liten....och se vad bra det gått för henne....
Extramorsan var ju på Liseberg häromdagen och vann en stor rulle med Ballerinakakor...jösses, det är nu kakor över hela lägenheten. Ja, det blir kakor till frukost, lunch, mellanmål och kvällsmat....i stället för gurkskivor på ögonen...ja, nån skönhetsgrej som tokiga människor håller på med ja, då använder dom sig av......ja, just det BALLERINAKAKOR....så då blir det BRUN UTAN SOL på samma gång....och så får man något gott i magen oxå. Ja, precis som ett kinderägg minnsann...tre roliga grejer på samma gång....
Jag fick oxå en present....en ful grön noshörnig...ett gosedjur som jag febrilt försöker bita näsan av. Har faktiskt kommit en bra bit på väg.
Nä, nu ska jag fylla min tattartermos med mjölkchoklad och bjuda in Strindberg till picknick i vardagsrummet....man kan ju inte deppa ihop helt för lite regn utomhus inte.

KÄRLEK BELLMAN.

Inga kommentarer: